Branding film voor een sterke brand identity

Waarom een branding film? Omdat alleen tekst tegenwoordig niet genoeg is voor op de website en social media. Maar met het groeiende aantal bedrijfsfilms online heb je wel een pakkende film nodig om op te vallen. Maar waar komt branding eigenlijk vandaan?

Branding om op te vallen

Het woord ‘branding’ komt vermoedelijk af van het brandmerken van dieren. Dit werd vroeger gedaan om aan te tonen wie de eigenaar is van welk dier. Het branding van dieren gaf onderscheid. Om als merk, bedrijf of persoon op te vallen moet je jouw doelgroep een reden geven om voor jullie product of dienst te gaan.

De kracht van een branding film

De traditionele bedrijfsfilms met claims zoals ‘wast witter dan wit’ en ‘wij zijn de beste’ zijn ongeloofwaardig. Er is meer nodig dan alleen maar roepen om betrokken supporters te krijgen. En daar komt een branding film bij kijken. Maar wat is een branding film nou eigenlijk?
Door middel van branding laat je zien wat de kracht van een product, dienst, bedrijf of organisatie is. Je laat je doelgroep zien wie je bent, waarom je dit doet en waar je voor staat. De meerwaarde van een merk wordt zichtbaar voor je doelgroep. Niet op een schreeuwerigere manier, maar branding focust juist op jullie USP’S en geeft je doelgroep een gevoel mee. Wat uiteindelijk de doorslaggevende reden zal zijn voor je doelgroep om wel of niet in zee te gaan met je.

 

Branding in zijn werking

Behoor jij bijvoorbeeld tot de groeiende groep mensen die zelf wil bepalen welk programma je wanneer kijkt? Een serie bekijken wanneer dat jou uitkomt. Keuze uit een groot scala series, films en documentaires. Dan is een medium zoals Netflix en Amazon hier de tool voor. Traditionele marketing haakt in op de prijs/kwaliteit van het product. Zoals, ‘Eerste 3 maanden gratis’, ‘Nieuw’ etc. Branding en bijvoorbeeld een branding film geeft een gevoel mee. De waardes van een merk, bedrijf of organisatie komen hierbij ook naar boven. De meerwaarde die duidelijk wordt door branding gaat er voor zorgen dat jij een loyale klant blijft van Netflix of Amazon, mits zij natuurlijk dit natuurlijk goed uitvoeren.

Onderscheidt je

Een branding film levert dus het bewijs van de claim (zoals ‘Wij zijn de beste’, ‘Wast witter dan wit’). Door middel van het branden van een film wordt er dus waar gemaakt wat er wordt beweerd. Dit geldt zowel voor producten als voor bedrijven en organisaties. Een branding film is dé manier om je te onderscheiden van het gros van de marketing uitingen. Wij halen energie uit het neerzetten van innoverende en onderscheidende films. Een die in lijn is met jullie missie en visie.

Tijd om de status quo te veranderen?