Werkwijze

 
Film is één van de meest toegankelijke kunstvorm die er bestaat die je kan vormen met kleur en licht. Elk productie is voor ons een kunstwerk.
Maar bij elke productie zijn er een aantal stappen die wij samen met jullie doorlopen om een succesvolle video te maken.  
Elke stap is essentieel om een mooie video te maken waar jullie en wij trots op zijn en bovenal effectief is.
Briefing

Briefing


Al bij de kennismaking zijn wij benieuwd wat de reden is waarom er video wordt ingezet en wat er bereikt moet worden. Hier bepalen wij het doel van de film.
 
Waarom wil je een bedrijfsfilm maken? Wat wil je bereiken met de film? Door duidelijk te hebben wat het doel is, kun je gerichter aan de slag en weet je beter wat je wilt laten zien en hoe je dat wilt doen.
 
Door veel vragen te stellen komen wij meer te weten over jullie als bedrijf en wat jullie zo bijzonder maakt. Dit verwerken wij in de film zodat jullie film ook authenthiek blijft.

Creatieve sessie

De eerste stap bij het maken van een film is het uitzoeken wat het bedrijf wil bereiken. We analyseren uw merk, organisatie, product en dienst en doen onderzoek om de klanten beter te begrijpen. Ook doen we een creatieve sessie om tot een goed en duidelijk merkverhaal te komen. Vervolgens geven we advies over videomarketing en bepalen we hoe en via welke kanalen we de film inzetten.
 
 
creatieve sessie
50786115_528257827662781_4500859662472516055_n_17969031976207961

Concept

Het unieke verhaal in jullie film hebben wij nu op papier. Wij vertalen dit naar een creatief concept dat past bij uw organisatie, doelgroep en budget. Alle ideeën werken we uit tot een pakkende verhaallijn. We maken dit verhaal visueel en werken aan het storyboard en eventueel de voice-over tekst. We gaan zitten en denken na over wat we in de film willen laten zien en verwoorden dit in een script.

Storyboard

Hierna gaan we de shots bepalen en visualiseren in een storyboard. Dit is een visuele weergave van wat je wilt laten zien in de film, met daarbij een korte beschrijving van wat er op elk frame gebeurt.
 
 
Het storyboard kan bestaan uit schetsen, foto’s of andere visuele elementen. Zo wordt dan ook nagedacht over of wij voor een wijde shot gaan of juist een close-up. Elk shot moet het boodschap versterken en de shot keuzes kunnen hier invloed op hebben.
Door hier over na te denken kunnen wij de kijker onbewust bëinvloeden en zorgen dat het boodschap beter overkomt.
storyboard (1)

Opnames

 
Na het vaststellen van het concept en de verhaallijn gaan we op pad om te filmen. Daarvoor regelen wij locaties, apparatuur en eventuele acteurs die in beeld komen. Wij gebruiken high-end apparatuur en verzorgen de montage inclusief voice-over, (maatwerk) muziek, motion graphics en animatie. Wij werken met een multi-gedisciplineerd team met grenzeloze potentie om van een idee werkelijkheid te maken
 
Op de opnamedag gaan we aan de slag met een strakke planning de juiste beelden schieten. Lampen worden opgezet, camera ingesteld en de acteurs/actrices krijgen instructies op de dag zelf. 
Werkwijze
montage movus 2

Montage

 
Hier komen de beelden als een puzzel samen. De opnames gaan we monteren tot één geheel. Hier wordt ook eventueel muziek, tekst en andere visuele elementen toe om de film af te maken.
 
Ook worden de kleuren bewerkt om een bepaalde uitstraling te hebben.
 
 
lancering

 

Lancering

 
Zet de film online op een platform als YouTube, of gebruik het als marketingmiddel op social media of op je eigen website. Als het gewenst is kunnen wij ook gebruik maken van data analytics die alles bij kunnen houden van hoe een video presteert. Vanuit data kunnen wij dan een volgende stap zetten om jullie video’s succesvol te laten worden.

Wil jij ook een video die effectief is? Let us move you!